سياسة الجودة

إن عمادة تقنية المعلومات بجامعة جامعة الإمام محمد بن سعود الإسلامية بالرياض، المملكة العربية السعودية تعمل على توفير خدمات تقنية المعلومات والحلول المتخصصة ذات الصلة لكل من أصحاب المصلحة الداخليين متضمنا ذلك عمادات الجامعة الداخلية والإدارات والموظفين.
إن عمادة تقنية المعلومات تهدف إلى ان تحوز قصب السبق كمقدم خدمات للجودة بالتوافق مع موجهات استراتيجيتها، ومن ثم فإنها تلتزم بضمان رضا أصحاب المصلحة، بما في ذلك العملاء، وذلك عبر:
- توفير خدمات ذات جودة عالية وتكلفة أقل وفي الوقت المناسب باستخدام التقنية المتقدمة، الخبرات ذات الصلة والحلول المناسبة.
- استيعاب موقف عمادة تقنية المعلومات من القضايا الداخلية والخارجية والمخاطر أو الفرص المرتبطة بذلك الموقف.
- إدراك احتياجات وتوقعات الأطراف المعنية ذات الصلة، والمخاطر والفرص المرتبطة بهم.
- وضع أهداف الجودة في الوظائف ذات الصلة من خلال الرصد والقياس والتحليل المستمر، مع تقييم أهداف الجودة من أجل قياس مستويات الأداء والتحسين المستمر لنظام إدارة الجودة وفقا لمتطلبات معيار ايزو 9001:2015.
-    التوافق مع المتطلبات القانونية والتنظيمية السارية.
- تطبيق منهجية العمليات عبر تطوير وتنفيذ والحفاظ على إجراءات التشغيل الموحدة على مستوى الإدارات، مع رصدها من خلال عملية مؤشرات قياس الأداء.
- تعزيز الوعي ومستوى الكفاءة والمهارات لدى الموظفين من خلال برامج التدريب والتوعية المستمرة.
- نشر وتطبيق سياسة الجودة لدى جميع إدارات عمادة تقنية المعلومات لتعزيز إدراك الموظفين والتحسين المستمر لنظام إدارة الجودة وجعلها متاحة لجميع الأطراف المهتمة ذات الصلة.
هذه السياسة سوف يتم مراجعتها سنويا لغرض التأكد من ملاءمتها المستمرة وكذا الحال عند حدوث تغييرات جوهرية.

The Deanship of Information Technology at Al-Imam Muhammad Ibn Saud University, Riyadh, KSA provides information technology services and related specialized solutions to its internal interested parties including internal deanships, departments and staff.

The Deanship of Information Technology aims to be known as a quality service provider in line with its strategic direction and thus committed to ensure satisfaction of interested parties including its customers by:

• Providing high quality, cost effective and timely services using advance technology, related expertise and appropriate solutions.

• Understanding context of Deanship of I.T for internal and external issues and risks or opportunities associated with the context.

• Understanding needs and expectations of interested parties, risks and opportunities associated with them.

• Setting quality objectives at relevant functions and through constant monitoring, measuring, analyzing and evaluating the quality objectives in order to gauge performance levels and continual improvement of the Quality Management System in accordance with the requirements of ISO 9001:2015 Standard.

• Complying with applicable legal & regulatory requirements.

• Applying process approach through developing, implementing and maintaining standard operating procedures at departmental level and monitoring them through process KPIs.

• Enhancing the awareness, competence level and skills of staff through continuous awareness and training programs; and

• Communicating and applying the Quality Policy throughout the Deanship of I.T departments for enhancing employees’ understanding and continual improvement of QMS and making it available to relevant interested parties.

This policy is reviewed annually for continuous suitability and when significant changes occur.